چهارشنبه 22 اسفند 1403

برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نقطه شروعی برای توسعه تجارت خارجی است.

  • 1403/12/09 - 07:27
  • - تعداد بازدید: 36
  • - تعداد بازدیدکننده: 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZvMf
درحاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان لرستان صورت گرفت

برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نقطه شروعی برای توسعه تجارت خارجی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان مهندس فرزاد محمدی در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان با رویکرد توسعه صادرات راه‌اندازی شده و دو هیئت تجاری از کشورهای تاجیکستان و عراق در قالب ۳۰ تجار در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: ۷۰ شرکت و واحد تولیدی در رسته و گروه‌های صنعت، معدن، صنایع‌دستی، گردشگری، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، کشاورزی و شیلات در این نمایشگاه حضور دارند و آخرین دستاورد و تولیدات خود را در معرض دید قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: برگزاری این ایونت‌ها و رویدادها نقطه شروعی برای توسعه تجارت خارجی و ورود به بازارهای جهانی و افزایش سهم صادرات است.

مهندس محمدی ادامه داد: به برگزاری و خروجی نمایشگاه خیلی خوشبین هستیم و بازخوردهای خوبی که از تجار خارجی دیده می‌شود به گونه‌ای پیش رفتیم که محصولات تکنولوژیکی و فناوری مبادله شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین این امکان فراهم شده تا سرمایه‌گذاری مشترک در منطقه ویژه اقتصادی لرستان صورت گیرد و کالاهایی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دستاوردهای زیادی به لحاظ خارجی داخلی و استانی دارد که در بعد استانی خیلی از واحدها از ظرفیت‌های همدیگر بی‌خبرند، اظهارکرد: با این نمایشگاه‌ها واحدهای تولیدی با همدیگر تبادل نظر خواهند داشت و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده و نقش تکمیل کننده‌ای خواهند داشت تا زنجیره ارزش را تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: امیدواریم با تکرار و دنبال کردن این رویدادها بتوانیم به آن هدف اصلی که توسعه صادرات است دست یابیم.

مهندس محمدی بیان کرد:برنامه داریم در سری آینده حتماً یک هیئت تجاری از لرستان را به بازارهای هدف ببریم تا بتوانیم هدف اصلی را اقناع کنیم.

وی یادآورشد: پیش بینی می‌کنیم تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی با دو کشور تاجیکستان و عراق امضا شوند و واحدهای تولیدی استان سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه دو استراتژی بازاریابی و فروش در توسعه صادرات بسیار مهم است، بیان کرد: یک استراتژی پوش بوده یعنی فشار تولید به بازار و دیگری استراتژی پول و کشش است که واحدهای تولیدی و صنعتی ما باید تمرکز خود را روی استراتژی کشش بگذارند.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان باید نیاز را از بازار بر اساس علایق و سلایق از جامعه هدف بگیرند و در واحد خود طراحی کنند؛ این تنها نسخه شفابخش برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان محسوب می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار استانی,گروه آرشیو تمام اخبار استان,گروه اسلایدر سمت چپ,گروه اسلایدر سمت راست,گروه مناقصات و مزایدات,گروه خدمات ما,گروه اطلاع رسانی,گروه فراخوان,گروه همکاران راهبردی
  • کد خبر : 31665
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب